20 listopada 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Leśniowice odbyło się spotkanie partnerów realizujących projekt „Współpraca polsko – ukraińska na rzecz rozwoju turystyki na obszarze przygranicznym”w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013. W spotkaniu uczestniczył wójt Gminy Leśniowice Wiesław Radzięciak oraz personel zaangażowany w realizację działań projektowych. Spotkanie prowadziła Pani Maria Sadurska, koordynator projektu ze strony Lidera. Na spotkaniu zostały omówione sprawozdania partnerów z realizacji działań od początku realizacji projektu, tj. od 2 sierpnia do 2 listopada 2013 roku. Przeanalizowano propozycje wprowadzenia zmian w budżecie projektu z powstałych po przetargach oszczędności. Zaoszczędzone fundusze planuje się przenieść na realizację zadań nieujętych w budżecie, a niezbędnych do realizacji projektu. Omówione zostały również bieżące działania projektowe poszczególnych partnerów. Prawie milion złotych kosztowała przebudowa drogi w miejscowości Zanowinie (gm. Dorohusk) prowadząca do zalewu Husynne. Inwestycja została wykonana w ramach projektu „Współpraca polsko-ukraińska na rzecz rozwoju turystyki na obszarze przygranicznym” dofinansowanego ze środków unijnego Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013. Informujemy, iż pierwszy etap realizacji projektu współpracy „Między Bugiem a Wieprzem” dobiegł końca. Zakończono produkcję dwóch 30-sekundowych spotów reklamowych promujących potencjał turystyczny obszaru LGD, które w okresie luty-marzec 2014 roku emitowane będą w Telewizjach regionalnych: Łódź, Rzeszów, Kielce i Katowice. Oba spoty można obejrzeć w zakładce Projekt współpracy/spot krajobrazowy (kliknij TUTAJ) i Projekt współpracy/spot turystyczny (kliknij TUTAJ) . Zakończono również publikację 10 000 sztuk folderów prezentujących główne atrakcje turystyczne obszaru trzech partnerskich LGD. Foldery dystrybuowane będą nieodpłatnie podczas imprez kulturalnych i rekreacyjnych, targów turystycznych, jarmarków, konferencji, wyjazdów studyjnych krajowych i zagranicznych. Będzie je można również otrzymać w biurach partnerskich LGD, tj. LGD „Lepsze Jutro” w Hrubieszowie, LGD „Nasze Roztocze” w Zamościu oraz LGD „Ziemi Chełmskiej” w Chełmie. Wersja elektroniczna publikacji do obejrzenia tutaj. W toku realizacji jest jeszcze interaktywna platforma internetowa, na którą systematycznie nanoszone są warte odwiedzenia obiekty z terenu objętego projektem. Fundacja Inicjatyw Lokalnych realizująca projekt „40 tysięcy możliwości dla 50+”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, serdecznie zaprasza do udziału w projekcie osoby powyżej 50 r.ż., bezrobotne, nieaktywne zawodowo bądź zatrudnione, zamieszkałe m.in. na terenie powiatu chełmskiego, zainteresowane założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. W ramach projektu przewidziane jest m.in.: wsparcie szkoleniowo-doradcze, wsparcie finansowe na rozwój przedsiębiorczości( jednorazowe wsparcie kapitałowe dla 35 osób w kwocie maksymalnie 40 000 zł ułatwiające sfinansowanie pierwszych wydatków inwestycyjnych, umożliwiających funkcjonowanie nowopowstałego przedsiębiorstwa) oraz wsparcie pomostowe: specjalistyczne wsparcie szkoleniowo-doradcze, podstawowe wsparcie pomostowe i przedłużone wsparcie pomostowe. Szczegółowe informacje uzyskać można w Oddziałach Fundacji Inicjatyw Lokalnych: w Chełmie ul. Obłońska 20 tel. 82 5649870, w Lublinie ul. Rynek 7 tel. 81 5323357, w Janowie Lubelskim ul. Zamoyskiego 52 tel. 15 872 52 52 . Do pobrania ULOTKA INFORMACYJNA. Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej serdecznie zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych (stowarzyszeń, fundacji), Kół Gospodyń, grup nieformalnych i wolontariuszy, przedstawicieli samorządów, wiejskich liderów (sołtysów, przedstawicieli Izby Rolniczej) oraz osoby aktywnie działające na obszarach wiejskich zamierzające założyć organizację pozarządową do udziału w szkoleniu pn. „Zarządzanie i rozliczanie działalności wiejskich organizacji pozarządowych”, które odbędzie się w dniach 21 – 22 listopada 2013r. Hotel Imperial Residence, ul. Różana 21, 27-600 Sandomierz. Organizator szkolenia zapewnia Uczestnikom nocleg, pełne wyżywienie oraz materiały szkoleniowe. Początek szkolenia 21 listopada o godz. 9.00, a zakończenie 22 listopada o godz. 18.00. Zadanie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora, Poddziałanie 5.4.2 Rozwój dialogu obywatelskiego. Główne zagadnienia programu szkolenia: dokumentacja rachunkowa i podstawy prawne, zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, wynik finansowy i zasady ewidencjonowania kosztów i przychodów, aktywa i pasywa w organizacji pozarządowej oraz sprawozdawczość finansowa. Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu proszone są o przesłanie karty zgłoszeniowej w terminie do dnia 15 listopada br. faxem na numer 15 833 34 60 lub e-mailem na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Dodatkowe informacje uzyskać można pod numerem telefonu tel. 726 088 405. Do pobrania: Zaproszenie do udziału w szkoleniu, Karta Zgłoszenia, Program szkolenia. |